O Grupo Kolme expande-se para a Europa

Publicado em

06 de Maio de 2019

O Grupo Kolme expande-se para a Europa devido à procura

Competing in a global market is no small endeavor, but Arizona based Kolme Group, LLC. have found their niche supporting project and portfolio management (PPM) initiatives for global enterprises. In Abril 2019, the Company announced the launch of European operations with a local office based in Amsterdam, Netherlands to support their growing list of international clients. This expansion enables Kolme Group’s mission of helping its enterprise clients make data-driven business decisions with well implemented, best-in-class, PPM tools.

“To better serve our global clients, we need to be global, too,” said Matthew Henderson, one of the founding Partners of Kolme Group. “Our consultants are very experienced supporting global enterprises. Expanding our reach by opening local European offices will allow us to provide even better support to our customers with a European presence.”

A procura de consultoria experiente em gestão de projectos e carteiras está a aumentar; consultorias como a Kolme Group, podem construir eficiências estratégicas e tácticas no seio de PMOs e colmatar a crescente lacuna de talentos.

De acordo com uma publicação de 2017 do Project Management Institute (PMI), até ao ano 2027, os empregadores necessitarão de 87,7 milhões de indivíduos a trabalhar em funções orientadas para a gestão de projectos, mas a falta de talentos poderá resultar numa perda potencial de 207,9 mil milhões de dólares.

Além disso, um estudo da IDC de 2018 revelou que o mercado mundial de gestão de projectos e carteiras deverá registar um crescimento de 6,8% na CAGR durante os próximos anos, com previsão de atingir 5,8 mil milhões de dólares até 2022; acima dos 4,2 mil milhões de dólares em 2017.

When asked about the importance of PPM tools, Kim Essendrup, founding Partner of Kolme Group, had this to say, “At this past PMI PMO Symposium, we engaged with over 65 project and portfolio leaders from around the world to study real-world project success factors. We found that organizations with the tools to drive process compliance had an amazing 5x better success rate closing projects.”

Essendrup further explains, “Our study concluded that by every measure of project success – scope, cost, time, customer satisfaction, resource management, etc., organizations that have the tools to manage project financials are better off than those that don’t.”

Pronto para falar mais?

O Grupo Kolme está entusiasmado por continuar a crescer e expandir, oferecendo serviços de alto valor aos seus clientes. Contacte o Grupo Kolme para saber mais sobre os nossos Serviços de Gestão de Projectos, por favor envie-nos um e-mail para PPManswers@KolmeGroup.com

Be sure to follow us on TwitterLinkedIn and YouTube and use #KolmeGroup on your shared posts!

Thank you for TRUSTING us with

your PPM SaaS needs